Proiectul
privind Învățământul Secundar (ROSE) Schema
de Granturi pentru Licee Beneficiar:
Liceul tehnologic Agricol”Alexiu Berinde” Seini Titlul
subproiectului: Învață să înveți pentru a avea succes la Bacalaureat
În
temeiul ACORDULUI DE GRANT nr.470/SGL/RII, din data de 01.10.2018, încheiat
între L.T.A.”Alexiu Berinde” Seini și Ministerul Educației Naționale prin
Unitatea de Management al proiectelor cu Finanțare pentru acordarea unui grant
finanțat din Schema de granturi pentru licee, derulată în cadrul proiectului
privind Învățământul Secundar- ROSE, proiect finanțat conformAcordului de împrumut nr. 8481-RO, semnat
între Guvernul României și Banca Internațională pentru Reconstrucție și
Dezvoltare și ratificat prin Legea nr. 234/2015, în scopul realizării
subproiectului intitulat: ”ÎNVAȚĂ SĂ ÎNVEȚI PENTRU A AVEA SUCCES LA ȘCOALĂ ȘI LA
BACALAUREAT”. ACTIVITĂȚI
PEDAGOGICE ȘI DE SPRIJIN I.1
Activitățile
„Vrem să avem succes!”(ore remediale) și I.2 „Demonstrăm că suntem buni!”(activități
de testare) propunem desfășurarea unor activități remediale (ore remediale la
limba și literatura română, matematică, biologie, geografie, limba engleză,
limba franceză,geografie, discipline de
specialitate, TIC, istorie, chimie,fizică, economie, sesiuni de invățare prin
întrebări de control, chestionare/consiliere) care să-i ajute pe elevi să
recupereze lacunele, să-și îmbunătățească cunoștințele necesare pentru
creșterea ratei de absolvire a liceului, creșterea ratei de promovabilitate la
examenul de bacalaureat și scăderea abandonului școlar. Activitățile remediale desfășurate cu
elevii: ·6
act/săpt – limba și literatura română (1 act/grupă;1 grupă/clasă, 6 clase de liceu) = 24
act/lună ·6
act/săpt – matematică (1 act/grupă; 1 grupă/clasă; 6 clase de liceu) =24 act/lună ·3
act/săptămână – lb. străină( franceză sau engleză);(1 act/grupă, 1 grupă/clasă, 3 clase de liceu)
= 12 act/lună ·1
act/săptămână – geografie (cls. a XII-a); (1 act/grupă; 1 grupe/clasă; 1 clasă
de liceu) = 4 act/lună ·2
act/săptămână – biologie (cls. a XII-a zi și a XIII- a seral); (1 act/grupă; 1
grupe/clasă; 2 clasă de liceu) = 8 act/lună ·4
act/lună – științe (fizică, chimie) (1 act/grupă; 1 grupă/clasă; 1 clasă de
liceu)= 4 act/lună ·1
act/lună – TIC (cls. a XII-a); (1 act/grupă; 1 grupă/clasă; 1 clasă de liceu)
=1 act/lună ·1
act/lună – specialitate (cls. a XII-a) = 1 act/lună ·2
act/lună – discipline istorie/ socio-umane (1 act/grupă; 1 grupă/clasă; 2 clase
de liceu) = 2 act/lună ·20
testări/an X 3 h = 60 testări/an X 4 ani = 240 ore 1
activitate = 1 oră Total:
80 activități remediale/lună; 800 activități remediale/an; 800 activități
remediale/4 ani = 3200 ore/activități remediale la „Vrem să avem succes!”+ 240
ore/activități de testare/consiliere/coaching ( la „Demonstrăm că suntem buni” I.3
”Privește în viitor – decizia de azi este succesul tău de mâine!”se va realiza prin organizarea activităților
de consiliere, informare şi orientare în carieră, pentru dezvoltare durabilă
prin educație pentru muncă (dezbateri, vizite tematice, vizite la agenti
economici, stagii de pregatire, participare la târguri de job-uri, vizionare de
spectacole). I.4
”Pasiune și relaxare” ateliere de dezvoltare personală, activități sportive, artistice,
cursuri de comunicare într-o limba straină, cursuri de prim-ajutor, cercuri
educative, îndrumare și orientare în carieră, dezvoltare de abilități
socio-emoționale. ACTIVITĂȚIEXTRACURRICULARE II.1
”Învață să spui NU tentațiilor!”Activități
de promovare a unui stil sănătos de viaţă în cadrul ședinţelor de consiliere de
grup. II.2”
Violența nu însemnă putere!” Activități pentru prevenirea traficului de ființe
umane, asistarea psihopedagogică a persoanelor cu diferite conflictualităţi
interne cauzate de relaţionările deficitare cu anturajul, familia etc. II.3
”Partea bună a internetului” această activitate își propune crearea unui
web-site educațional
și elaborarea de resurse educaţionale informaţionale. II.4
”Partenerii noștri alături de noi!” în cadrul acestei activități propunem
acțiuni de scriere şi implementare de microproiecte între şcolile partenere,
parteneriat interșcolar (simpozioane, târg de proiecte, schimburi bilaterale,
exemple de bune-practici) și comunitar (agenți economici, ONG-uri, instituții
abilitate etc.). II.5
Tabere tematice - (3 tabere desfășurate în vacanța de vară) în care elevii vor
vizita zone turistice din NV-ul României. Scopul acestor activități este de a
spori respectul de sine al elevilor, de a forma o viziune asupra modului de a
petrece eficient timpul liber, de a forma deprinderi pentru un stil de viață
sănătos etc. Taberele se vor desfășura pe perioada vacanței de vară, în lunile
iunie-iulie. III.ACTIVITĂȚI DE RENOVARE ȘI DOTARE Pentru
îmbunătățirea actului instructiv-educativ propunem dotarea școlii cu: echipamente
și software (5 laptopuri, 5 videoproiectoare, 2 imprimante bunuri/echipamente
necesare realizării activităților proiectului (2 flipcharturi, coli de
flipchart, markere, coli xerox etc.; resurse
educaționale, cărți, reviste de specialitate, publicații, alte mărfuri, materii
prime și utilaje pentru atelierele de specialitate și alte bunuri/echipamente
necesare realizării activităților proiectului; cheltuieli
pentru auxiliare elevi: elevii din clasa a XII-a vor avea asigurate auxiliare
pentru pregătirea examenului de bacalaureat, la disciplinele de examen (limba
și literatura română, matematică, discipline de specialitate,
geografie/biologie).